20 mars 2015

Balla, springiga, hoppiga, fina och busiga barn.

Det finns fullt ös, och så finns det fullt ös. Den här fotograferingen fick vara med om det senare. Det fick bli kameran i högsta hugg hela tiden och sätta slutaren på snabb, för här gick det undan. 


Systrar. Full-i-bus och Springiga-ben. 

Novembers sista solstrålar. En fredagseftermiddag.

Mysiga stunder med fin kanin.  

Kärlek och bus. Tålamod. Mycket skratt. Många kramar.  

Herregud vilken fantastisk unge! Ögonen. Minspelet. Energin! Med henne har man aldrig tråkigt. Det hinns liksom inte med.

Fullibus. Med känslor utanpå och inuti. Integritet. Påhittig. Finurlig.  

Jag blir alldeles fnissig av denna bild. Den är så fin i sitt ljus, med hennes kläder, med bakgrunden och så tjoff - världens knasigaste min. 

Mitt på den härliga tomten fanns ett stort träd, som gjort för en trädkoja. Sagt och gjort. Det byggdes en.

Hänger lite.

Bryggor, trädklättring och hjärtebarn.

Och så lite mer kaninmys...

Fina och tokiga. Bästa kombon.

Det här var en väldigt rolig fotografering och jag älskar att få träffa alla dessa barn som är barn. Som inte är pojkar eller flickor. De flesta av mina ballabarn är ju just barn. De klättrar i träd, myser med föräldrar, hoppar i vattenpölar, går balansgång. Oavsett om de är pojkar eller flickor. Och oavsett om de har finkläder på sig, eller allväderskläder. Och de har föräldrar som låter de göra det. Som inte säger "akta, du smutsar ner dig!". För det är ju det barn gör. De har roligt, och det är ofta ett smutsigt jobb. Älsk på det. Älska alla dessa balla barn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar