2 oktober 2014

Förberedelser.

Efter en tumultartad kväll där min kamera gick sönder, bröt ihop helt och hållet, direkt efter gårdagskvällens fotografering var jag äntligen på färjan över till Björkö. I tid och med en lånad kamera. En bättre kamera än jag har i vanliga fall. Och en fnissig, och bitvis stressig, morgon där jag plötsligt dök upp i en kompis mans föräldrahem och bad om att få låna en nyckel hem till dem för att få låna min kompis kamera. Hon visste att jag troligtvis skulle komma. Hennes man visste inte, och blev väldigt paff. Minst sagt. Hur som helst. Det gick. 


Brudparet hade sovit ganska okej och bruden var i full färd med att bli piffad.

Brudgummen hade inte kommit riktigt lika långt i sina förberedelser...

...men hade en nog så viktig uppgift att lösa. Bröllopsvalsen.

Piff.






Bedövningssalva...


Bra med kompisar som kan ett och annat.



Puh. Den passar...


och så var brudgummen snart i kapp.


 




Jag älskar att få vara med den här stunden. Känna spänningen, pirret. Älskar att få smyga omkring med kameran och låtsas vara osynlig. Dokumentera stort och smått. Jag älskar det verkligen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar